2016-03-14

Jag vet inte vad jag vill göra med mitt liv. Var ser jag mig själv om tio år inom yrkeslivet? Har ingen som helst aning mer än att jag vill ha ett jobb där jag trivs och känner att jag kan utvecklas och tillföra något, men vilken typ av yrke har jag ingen aning om. Vill jobba med siffror i form av ekonom (bra där att jag pluggat till det dårå), men jag vill också jobba med färg form och grafiskt. Jag hoppas att jag någon gång i framtiden får mod och kraft (och kapital) till att starta ett eget företag där jag kan jobba med just färg och form som kanske hjälper andra företag att ta fram en grafisk profil som genomsyrar alla dokument som företag ger ut. Det är något som jag kan störa mig så kopiöst på när jag går in på hemsidor eller ser något dokument att det inte finns en enhetlig tanke som genomsyrar. Eftersom jag  inte vet vad jag riktigt vill göra med mitt liv så har jag så sjukt svårt att söka jobb. Vill inte heller bara skaffa ett jobb i en matbutik (no offence) där jag dels inte passar och har en utbildning som ger mig acess till annat yrke. Det är så svårt.
 
Dilemma | |
Upp