Dagens mål

Idag har jag två mål. Det första är att jag ska plugga aktivt, har tre dagar kvar till tentan och känner mig inte säker alls. Skälet till det är att jag egentligen inte pluggat förrän två veckor sedan eftersom jag haft två tentor innan det. När jag började plugga denna kursen hade jag bara vetskap om den senare tentan och då planerade jag att plugga de lediga dagarna på den tentan och ändå kunna vara i relativ fas de andra dagarna och djupplugga de 2,5 veckorna innan tentan. Men så kom en annan tenta också innan den och då blev det full fokus på den för att verkligen klara den (den var hemsk när jag läste den kursen förra året). Sen blev det full fokus på den senare tentan när den första tentan var gjord och nu har jag fokus på denna, men har typ ingen aning om nått mer än fakta och det är inte en faktatenta. Men men, det är bara att gilla läget och ställa in sig på omtenta.
Det andra målet jag har (känns både svårare och lättare än det första målet) är att jag inte ska äta en endaste liten godissak på hela dagen. Det går ibland men ibland går det inte alls. Jag har verkligen ett sockerberoende, men det ska jag få ordning på. Nu ska vi ta en dag i sänder så kommer det ordna upp sig inom en snar framtid. Långt inlägg utan nån egentlig bra point of view.
Allmänt | |
Upp